Az új ál-antivírus 2008 augusztusában jelent meg és óriási mennyiségű fertőzést okozott. A bűnözők többször sikeresen hirdették a Google Adwords rendszerében is, ami nem csak az összes keresési találatban, de a Google reklámhálózatához tartozó többi szakmai honlapon (itthon is sok számítástechnikai portálon) is szabályosan reklámozásra kerülhetett. Az ál-antivírus a többi hasonló hamis biztonsági szoftverhez hasonlóan nem végez valódi keresést, a felhasználót szimulált keresési eredményekkel próbálja megijeszteni és a háttérben további károkozókat telepít, a felhasználó tudta és beleegyezése nélkül.

Forrás:http://infovilag.hu/hir-12428-falo-helyett-spamben-erkeznek-trojaiak.html

   Áldozatul estem egy trójai programnak, ami halálra idegesített, szétzilálta a gépemet, és folyamatosan zaklatott a felugró ablakaival. Egy egész napot töltöttem azzal, hogy rájöjjek, hogyan szabadulhatok meg a nem kívánatos betolakodótól, az Antivirus XP 2008 nevet viselő igen kellemetlen vírustól. Miután átnyálaztam néhány fórumot, rátaláltam a megoldásra, és gondoltam megosztom veletek is, hátha más is pórul jár.

   A dologban egyébként az a legdühítőbb, hogy a program éppen arról biztosít minket, hogy rengeteg kártevőt talált a gépünkön, és amint kifizetjük a program árát, máris kiírtja őket. Ezt kb tíz másodpercenként közli velünk felugró ablakaival, amiktől nem lehet megszabadulni. Ez azonban még nem minden, nekem eltűnt a háttérképem, sőt, az asztal és a képernyőkímélő menüpontom is semmivé lett. Emellett eltűntek az ikonjaim is, szóval jó nagy ramazurit csinált a kis szemét. Ráadásul bárhol be lehet kapni a neten, sőt, még egy fertőzött pendrive is behozhatja a gépünkre. Igazából telepíteni sem kell, sőt... De nem kell bepánikolni, mert van egyszerű, és gyors megoldás a problémára.

   Több megoldási lehetőség is szerepelt az oldalakon, én ezt választottam, és nálam be is vált, szóval ezt osztom meg most veletek is: http://www.malwarebytes.org/mbam.php. A progi nagy előnye, hogy ingyenes, és nálam más olyan kártevőt is talált, amit az avast! nem ismert fel.

   Szóval nem kell kétségbe esni, sem újra telepíteni a gépet, csupán lefuttatni ezt a programot, és fellélegezve hátradőlni, hogy megoldódott a probléma.

 

További szép napot mindenkinek!

Címkék: vírusok

A bejegyzés trackback címe:

https://audry.blog.hu/api/trackback/id/tr92645847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszicho.mokus 2011.01.11. 19:08:59

tudom, ez már kicsit régi, de én az előbb, 1 órája lehettem boldog birtokosa e vírusnak, és már tényleg azon gondolkodtam h végleg meg kell válnom a gépemtől, mikor másik gépről rátaláltam erre az oldalra, letöltöttem a progit, pendriveon áttettem gépemre és tényleg csak a hátradőlés maradt. :D és minden megmaradt eredetiben, csak a trojai tűnt el. :D úgyhogy HATALMAS KÖSZÖNÖM :D

Audry 2011.01.11. 22:44:20

Örülök, hogy segíthettem. Akkor már megérte megírni a bejegyzést. :)
süti beállítások módosítása